Friday 2 November 2012

Ulang Tahun Tak Terucap 3



“Biar jelah dia tu..”
            “Maknanya kau dah lama tahulah yang dia syok dekat kau..”
            “Macam manalah aku tak perasaan kalau bila dengan aku asyik cover cun,nak gelak pun control.Bila bercakap pula manja semacam..”
            “Kau tak rimas ke?”
            “Agaklah,tapi nak buat macam mana.”
            Azfar terus mendail nombor telefon isteri kesayangannya.Baru je berpisah sekejap dah rindu dia ni.Aduhai,macam manalah nanti keadaan kami bila aku pergi Jepun dua bulan,dahlah Anessa tak nak ikut.
            “Hello?”
            “Hello,sayang...Tengah buat apa tu?”
            “I tengah makan ni..So,dah settle masalah dekat pejabat tu?”
            “Dah siap dah.Abang ingat nak balik je tapi bosan pula.Sayang bukan ada dekat rumah pun.”
            “You nak I balik ke?”
            “Eh,taklah.Abang saja je call..”
            Bila mendengar ketukan di pintu membuatkan Azfar dan Bohari menoleh.Apa lagi yang si Mia ni nak?
            “Ni I ada buat air untuk you guys sebab tolong I tadi.”
            Aku yang mendengar suara perempuan jelas terus mematikan talian.Huh!Ada masalah dekat pejabat konon padahal pergi jumpa perempuan entah mana.
            “Kau ni kenapa pulak?Tadi cik abang call punyalah kau seronok,ni apasal pula monyok semacam?”
            “Tak ada apalah.”
            “Tak ada apanya kalau muka kau cemberut macam tu sekali?Baik kau cerita dekat adik comel kau ni.”
            “Aku tak ada mood nak gelaklah.”
            “Dah tu ceritalah cepat.”
            “Tadi aku dengar ada suara perempuan.”
            “Dia cakap apa?”
            “Ni I ada buat air untuk you guys sebab tolong I tadi.”
            Durah tergelak kecil.Hisyh,payah betul mak cik ni bila dia cemburu.Maybe tu PA cik abang dia ke apa.
            Aku menarik muka bila Durah menggelakkan aku.Dia ni bukan nak tolong aku,lagi gelakkan aku adalah.Menyampah betullah!
            “Yang kau gelak ni apahal?!”
            “Lah,aku gelak pun nak naik angin ke,kakakku sayang?”
            “Dahlah,kalau macam nilah kau buat aku baik aku balik je.”
            “Kau ni touchinglah.”
            “Biarlah aku touching ke apa,kau sibuk apasal?”
           
 BERSAMBUNG...

No comments:

Post a Comment