Wednesday 26 December 2012

Lelah Mencintaimu 12


Aku masih tak dapat lupakan peristiwa malam tu dekat rumah nenek Imtiyaz.Amsyar


cintakan aku?Tapi,aku rasa macam mustahil sebab playboy macam dia tu tak mungkin akan


jatuh cinta pada perempuan biasa-biasa macam aku kan?


            “Amani..Amani..Apalah yang kau fikir ni?Mengarut betul.”


            Waktu aku nak melangkah masuk ke dalam bilik basuh,langkahku dihalang dua orang


perempuan yang aku tak pernah kenali.Siapa pula dia orang ni?


            “Ehemm,saya nak masuk ni.Boleh bagi laluan?”       


            “You ni Amani,right?”
           

            “Ye,saya.Kenapa ye?”


            “You tahu siapa I?”
           

Aku hanya menggelengkan kepalaku beberapa kali bagi menjawab pertanyaan


perempuan yang aku tak kenal tu.Wajib ke untuk aku tahu nama semua orang?


            “I,Ekeyn.Ex-girlfriend Amsyar.”


            “So?”


            “I nak bagi you satu nasihat.Tinggalkan Amsyar sebab dia hanya mempermainkan you je


sebagaimana dia mempermainkan hati I dengan perempuan-perempuan lain.”


            Tinggalkan?Buat apa aku nak tinggalkan sesuatu perhubungan yang tak pernah wujud


pun?Aku dengan Amsyar bukan couple atau apa pun.Kita orang hanya berkawan seperti biasa.


            “Thanks untuk nasihat awak tu,Ekeyn.”


            “You jangan ingat dia akan jatuh cinta pada you!Dia tu kaki perempuan!”
           

            “Ye,saya tahu dia kaki perempuan..Saya rasa awak tak perlu nasihatkan saya sebab


pandailah saya jaga diri saya sendiri dan tak perlulah awak nak mengganggu saya dengan


menghalang laluan saya.”


            Aku terus menepis tangan Ekeyn tu dan terus melangkah masuk ke dalam bilik basuh.


Spoil mood aku je minah ni.Mungkin dia buat macam tu sebab frust Amsyar tinggalkan dia?


Apa-apa jelah,yang penting sekarang ni masa untuk membasuh baju!!
           

Waktu kami sampai ke cafe,Imtiyaz dengan Amsyar dah sedia ada menunggu di situ.


Laju betul mereka berdua ni.Janji datang sini jam empat tapi ni baru jam tiga dua puluh minit


dah ada dekat sini?


            “Awal kau orang sampai?”
           

            “Tak ada hal,ni yang datang cepat tu..”


            Waktu Myra pergi toilet dan Imtiyaz pergi jawab call,aku terus berterus terang pada


Amsyar tentang hal Ekeyn tu.Ternyata muka Amsyar berubah selepas aku menyebut nama


gadis tu.


            “Kenapa dengan dia?”


            “Tak kisahlah kenapa dengan dia.Saya cakap tentang hal ni sebab saya nak awak pesan


dekat semua girlfriend awak tu,jangan ganggu saya.Saya tak suka membazir masa dengan


kerenah mereka semua.”


            “Ekeyn tu..Sebenarnya..”
           

            “Awak tak payah nak jelaskan apa-apa sebab tak perlu.”


            “Perlu bagi saya sebab saya cintakan awak,Amani!”


           
Semua pelanggan cafe tu menoleh ke arah kami bila mendengar pengakuan tulus Amsyar


tu.Ya Allah,malunya!!Semuanya memandang ke arah kami gara-gara mulut Amsyar nilah!


            “Awak boleh tak jangan buat sesuatu yang memalukan saya?”
           

            Dari jauh,Ekeyn memandang ke arah Amani dan Amsyar dengan pandangan penuh


kebencian.Jangan ingat kau menang,Amani..Aku tak kan sesekali menyerah kalah dengan


perempuan seperti kau.Dasar perempuan tak tahu malu!


            “Saya serious cintakan awak,Amani..Kalau boleh saya nak memperisterikan awak..”
           

            “Memperisterikan saya?Awak buat lawak apa?Kita ni kenal tak sampai dua bulan.”


            “Kalau dah jodoh,tak kiralah kenal sehari ke sepuluh tahun ke..”


            “Saya tak berminat.Maaf.”


            “Tolong jangan hampakan saya,Amani..Kalau awak nak saya berubah,saya akan buat.”


            “Jangan berubah kerana saya tapi berubah kerana Allah.”


            Sepanjang kami makan,Amsyar hanya mendiamkan diri sahaja.Dia langsung tak


berminat untuk mendengar perancangan kahwin Imtiyaz dengan Myra.Hanya Amani dalam


fikirannya sekarang ni.


BERSAMBUNG...

No comments:

Post a Comment