Tuesday 22 January 2013

Lelah Mencintaimu 14


“Aku,Zetty.Aku nak bagi kau amaran.Jangan berani-berani dekat dengan Amsyar lagi!”


            “Ex-girlfriend Amsyar yang ke berapa pula ni?Sebelum Ekeyn atau selepas?Boleh tak


jangan ganggu saya lagi.Oh ye,tolong bagi tahu semua ex-girlfriend Amsyar yang saya dengan


Amsyar hanya berkawan dan bukan bercinta.”


            “Eh,kau jangan nak kurang ajar sangat ye?Kau ingat kau cantik sangat ke sampai boleh


buat Amsyar jatuh cinta pada kau?Kau silap besarlah kalau kau fikir macam tu.”


            Myra dah menarik tangan Amani dengan penuh ketakutan.Apasal ex-girlfriend Amsyar


ni perangai macam gangster?Amani hanya buat muka selamba kerana dia tak perlu rasa takut


jika dia tak buat salah.


            “Siapa yang kurang ajar sekarang ni?Main halang-halang orang pula.Eh,saya tak teringin


pun dengan si Amsyar tu.Kalau kau orang nak sangat dia tu,ambillah.Saya bagi free je ni.”


            Kebetulan pula waktu tu Amsyar call Amani.Amani apa lagi,terus sound Amsyar depan


ex-girlfriend Amsyarlah.Suka-suka hati nak halang dan kurang ajar dengan dia.


            “Awak tolong bagi tahu BEKAS kekasih awak ni,jangan ganggu saya lagi.Saya dah


bosanlah nak menghadap benda-benda remeh macam ni.”


            Amani terus on loud speaker agar ex-girlfriend Amsyar tu dengar apa yang bakal


Dikatakan Amsyar pada mereka.


            “Hello?”

           
            “Am,apa ni?Kenapa you sanggup buat I macam ni?Dia tak sesuai untuk you,okey?”


            “Zetty,please jangan ganggu Amani lagi.Tak kisahlah Amani ke siapa pun yang I suka.


Lagipun kita dah lama putuskan?Kenapa you masih tak dapat terima kenyataan?You sendiri


yang nak kita putuskan sebelum ni?Bila I dah suka orang lain,baru you datang cari I balikkan?”


            “Sayang,kan I dah cakap..I cuma nak uji you je.”


            “Zetty,enough.”


            Perempuan bernama Zetty terus berlari dari situ sambil menangis.Ah,murahnya air mata


seorang perempuan demi seorang lelaki yang tak selayak mendapatkannya.


            “Okey,thanks.Lepas ni saya harap tak ada lagi siapa-siapa yang datang mengganggu.”


            Amani terus menekan punat merah sebaik saja menuturkan kata-kata sebegitu pada


Amsyar.Myra macam tak percaya je apa yang Amani lakukan tu.


            “Awak,tak sopanlah letak call bila orang tak habis cakap lagi.”


            “Bagi saya dah habis.Awak sendiri tengok kenapa saya tolak cinta dia?Saya tak nak


jadi macam perempuan-perempuan tu.Gila mengejar cinta yang penuh kepalsuan.”


            Keesokan harinya ketika aku membuka lokerku,sekeping nota lagi jatuh di lantai.


Siapalah Mr.I ni?Kenapalah dia suka sangat bagi nota cinta dia ni?Rimas dah aku fikir pasal dia.


Meluatnyalah.Kalau aku tahu siapalah Mr.I tu,dah lama aku bersemuka dengan dia dan suruh dia


hentikan semua kerja gila dia ni.


If you hide,I’ll seek for you.If you lost,I’ll search for you.If you leave,I’ll wait for you.If they try


to take you from me,I’ll fight for you cause I never want to lose someone I love.


-Mr.I-


            Siapalah dia ni?Apa yang dia nak daripada aku ni?Kenapa dia tak berterus terang je


pada aku?Aku dahlah tengah tak ada mood.


            Bila melihat ada orang menutup pintu lokernya,Amani terus mengeluh dan berpaling.


Kali ni siapa pula?Hurm,rasanya taste Amsyar ni memang gadis chubby kot.Semua yang datang


konon nak serang dia semuanya chubby,chubby belaka.


            “Ye,saya Amani.Awak ni ex-girlfriend Amsyar jugak ke?Sebelum Ekeyn atau sebelum


Zetty?Ataupun selepas mereka?Tolonglah faham,antara saya dengan Amsyar tak ada apa-apa


kaitan.Kami bukan couple atau apapun!”


BERSAMBUNG...

No comments:

Post a Comment