Thursday 29 November 2012

Lelah Mencintaimu 5

“Lepas kelas ni boleh?Awak free tak?”
          “Lepas kelas?Hah,okey-okey.”
          Aku terus menyetujui tanpa berfikir panjang bila mengenangkan aku akan lambat masuk kelas kalau tak memberi kata putus yang dimahukan Imtiyaz tu.Myra,kau dengan Imtiyaz betul-betul dah menyusahkan aku lah.
          Amsyar memandang Amani dengan Imtiyaz dari jauh dengan perasaan kecewa.Aku ajak dia jumpa lepas kelas dia tak nak tapi bila Imtiyaz yang ajak dia okey.Imtiyaz pun satu!Dah ada Myra pun sibuk nak ayat Amani ke?
          “Hai,sayang..You pandang apa tu?”
          “Ekeyn?You buat apa dekat sini?”
          “Tengok drama sebabak.Kawan baik nak ayat girl yang kawan dia suka.Menarikkan?”
          Amsyar memandang Ekeyn tak percaya.Dia ikut aku ke dari tadi?Hisyh,perempuan ni betul-betul menyusahkan betullah.
          “Sayang,kenapa you nak terhegeh-hegeh dengan perempuan macam tu?Dia tak selayaknya dapat you..”
          “Ekeyn,stop it.Kita dah putuskan?Kenapa you masih nak ganggu I?”
          “I masih sayangkan you,Amsyar..Please,jangan buat I macam ni.”
          “Ekeyn,I tak cintakan you lagi.Jangan ganggu I lagi!Bila you nak terima yang I dengan you dah tak ada apa-apa hubungan lagi?!”
         
          Habis kelas,aku terus mengheret Myra ke tepi padang seperti yang dijanjikan.Imtiyaz belum lagi datang sebab dia ada nak uruskan something.
          “Kita nak buat apa dekat sini,Amani?Saya nak baliklah.”
          “No!Selagi tak settle hal ni,kita tak kan balik.”
          “Settle?”
          “Yes,settlekan hal ni dulu.”
          Bila terperasaan kehadiran Imtiyaz di situ,Myra cepat-cepat bangun dari duduknya dan ingin beredar namun sempat dihalang oleh Amani.
          “Saya dah cakap,kita tak kan balik selagi hal ni tak settle.”
          “Assalamualaikum,maaf saya terlambat.”
          “Wa’alaikumussalam,hurmm..Kau orang bincanglah apa yang patut.Saya tunggu awak dekat sana tau,Myra.”
          Aku terus berlalu dari situ sementara Myra dengan Imtiyaz duduk berbincang di belakang.Hurmm,bosanlah pulak.Kenapalah aku tak ajak sesiapa tadi?
          “Hai..Apa awak buat sesorang dekat sini?”
          “Amsyar?Hai..Seorang?Mana ada seorang..Tu ha,lagi dua orang dekat belakang.Awak buat apa dekat sini?”
          “Saja ambil angin dekat sini..Ternampak pula awak dekat sini.Dia orang settlekan hal semalam tu ke?”
          “Yupp..”
          Aku menoleh ke arah mereka yang dah buat drama air mata dekat belakang.Hurm,macam manalah keadaan mereka berdua lepas kahwin nanti?Meriah suasana rumah dengan tangisan,rajuk dan sesi pujuk memujuk.
          “Dah makan?Kalau belum,jom lepas ni kita pergi makan?”
          “Makan?Saya kena tanya dia orang dulu.Kalau okey,bolehlah ikut awak.”
          Amsyar mengeluh perlahan.Apa pasal semua nak kena tanya dia orang berdua tu dulu?Amani ni budak tiga tahun ke nak minta kebenaran segala bagai?Bosanlah perempuan macam ni.
          “Amani!Hai..”
          “Shah!Hai..Bila balik sini?Kenapa datang tak bagi tahu?”
          “Baru je..Saja nak bagi suprise.”
          “Mana tahu Amani dekat sini?”
          “Tanya budak dekat depan tu..”
          “Ya Allah,rindunya saya dekat awak,Shah.”
          “Shah pun rindukan Amani..”
`        Amani dengan Shah seronok berbual hingga terlupa Amsyar di sebelahnya.Amsyar makin tak senang duduk bila melihat kemesraan di hadapannya.
          “Amani...”
          “Eh,sorry..Kenalkan ni Shah,boyfriend Amani..”
          Boyfriend?!!Terus terbatuk-batuk Amsyar ketika Amani memperkenalkan lelaki yang bernama Shah tu kepadanya.
          “Your boyfriend?”

BERSAMBUNG...

No comments:

Post a Comment