Friday 1 February 2013

Lelah Mencintaimu 15

Yes,saya ex-girlfriend dia yang second selepas Ekeyn.Saya datang cari awak bukan nak


serang atau apa.Saya cuma nak bagi nasihat.Amsyar bukan seorang lelaki yang baik untuk awak.


Disebabkan dia tak boleh ubah perangai dia yang sememangnya buaya sejak azali,perokok tegar


dan panas barannya tulah yang membuatkan saya tinggalkan dia.Saya datang dengan niat yang


baik.Saya cuma tak nak awak jadi mangsa seterusnya yang akan mengejar cinta palsunya itu.


Lainlah awak dapat ubah perangai dia.Apa-apa pun maaf mengganggu.”


            Perempuan tu terus meninggalkan aku lepas memberi nasihat yang begitu panjang lebar.


Mengikut apa yang perempuan tu cakap,Ekeyn adalah kekasih Amsyar yang pertama.Patutlah


dia berlagak semacam waktu datang jumpa aku semalam.


            “Arghh,lama-lama aku boleh jadi gila macam ni.”


            Petang tu lama Amani duduk merenung laut sambil memikirkan tentang apa yang dah


jadi ni.Ye,dia memang dah cintakan Amsyar.Walaupun sekuat mana dia mencuba untuk buang


perasaan tu,semakin kuat rasa cinta dalam hatinya pada Amsyar.


            “Assalamualaikum..Awak seorang je,Amani?”


            “Wa’alaikumussalam.Am..Amsyar?”


            “Hurmm,maaf ganggu awak.”


            Amsyar terus melabuhkan punggung di atas pasir sambil membuang pandang ke arah


laut.Bila Amani menolak cintanya,barulah dia sedar yang dia betul-betul cintakan Amani


sepenuh hatinya.Niatnya untuk memperisterikan Amani juga ikhlas dan langsung tiada niat


untuk mempermainkan Amani.


            “Awak..”


            “Hurm?”


            “Saya tahu awak mungkin rasa saya hanya main-main dengan niat saya untuk


memperisterikan awak.Tapi,jujur saya katakan saya betul-betul serious dalam hal ni.


Saya ikhlas nak memperisterikan awak.”


            “Amsyar..Saya betul-betul minta maaf.Saya tak boleh.”


            Petang tu Amsyar pulang ke rumah dengan perasaan hampa.Dua kali..Dua kali cintanya


ditolak oleh orang yang sama.Apa kurangnya dia sampai Amani menolak cintanya tanpa berfikir


panjang?


            “Hah,Amsyar.Baru balik?”


            “Hurmm..”


            “Kamu ke mana?Tahukan tadi Insyirah datang.”


            “Am penatlah,mak.Lain kalilah kita cakap pasal ni.”


            Amsyar terus mengunci diri dalam bilik tak lama lepas tu.Apa yang Insyirah tu nak lagi?


Dia tak faham ke yang aku tak nak kahwin dengan dia?Mak pun satu.Apa yang dia nampak


entah dekat si Insyirah tu sampai berkenan nak dijadikan menantu.


            “Stress betullah!”
           

Malam tu Amsyar ambil keputusan untuk spend time dekat kelab malam.Dia betul-betul


kecewa bila Amani sanggup tolak cinta dia sedangkan dia betul-betul ikhlas dengan Amani.


            “Sayang?What a pleasant suprise.Apa you buat dekat sini?I thought you dah ‘cuci’ kaki


you.Yelah,you sekarang ni dah bertukar selerakan.Kenapa datang seorang?Kalau bawa dia,boleh


dia ‘payung’ you malam nikan?Opps,terlupa pula yang dia tu budak baik.Manalah dia nak jejak


tempat-tempat macam nikan,sayang?”


            Amsyar terus meneguk air coke dihadapannya dengan rakus.Dia tahu Ekeyn saja je nak


buat dia sakit hati.Jadi jalan terbaik dia ambil adalah buat tak tahu sahaja.Kalau tak,mahu malam


ni ada yang mulut pecah.

BERSAMBUNG...

No comments:

Post a Comment