Monday 1 October 2012

Yang dimiliki bukan cinta3


“Mel pun ada boyfriend.Addam sampai merajuk dengan Mel sebab Mel tolak bila dia ajak nak makan sama-sama hari ni sebab Mel dah janji dengan kau orang.Geram betul Mel dengan Nur ni.Sanggup hampakan kawan baik demi boyfriend.”
            Aku hanya memandang Melyna membebel sambil mengacau air fresh orangeku dengan straw.Bilalah Melyna nak berhenti membebel ni?Perut aku dah buat konsert rock kapak dah ni.Laparnya..
            “Okey,Mel..Okey.Kita makanlah dulu baru sambung membebel.Ad punya lunch time sampai pukul 2 je.Ni dah pukul berapa?Kalau balik office lambat,habislah Ad nanti.”
            Bila Melyna mula mencapai sudu dan garfu,aku dapat menarik nafas lega akhirnya.Dapat jugak aku makan dengan tenang.Aku mula menyudu nasi goreng ayam sebaik saja melihat Melyna diam.
            Tepat pukul dua,aku sampai dekat office.Meja Nur masih kosong.Mana Nur ni?Keluar makan tadi awal,ni dah pukul berapa tak masuk office lagi?Kejap lagi bos tanya aku nak jawab apa?
            Tepat pukul tiga baru nampak batang hidung Nur dekat mejanya.Punyalah aku menahan sabar bila terpaksa mengcover dia dan kerja dia dari tadi.
            “Apasal lambat?Penat Ad cover kerja Nur tadi.Lepas ni dah tak ada,okey?”
            “Sorry,okey?Nanti Nur belanja Ad makan.”
            “Lepas ni jangan buat macam ni.Oh ye,disebabkan Ad terpaksa menadah telinga dengar Mel membebel sepanjang waktu lunch tadi,Nur tak boleh belanja Ad makan dekat restoren biasa-biasa je.Pastikan restoren ada class.”
            “Okey,Nur janji.Bos ada cari ke?”
            “Ada,Ad cakap Nur ada hal.”
            “Thanks again.”
            “Bukan percuma tau?Pastikan ini kali pertama dan terakhir.”
            “Okey,dahlah..Nur balik lambat tau nanti.Nur nak siapkan kerja sikit.”
            “Hurm,jangan balik lambat sangat nanti.”
            Aku hanya memandang Nur berjalan ke tempatnya semula.Nasib baik dia ingat tanggungjawab dia dalam company ni.Kalau tak,aku brainwash dia sekejap lagi.
            “Adawiyah,plan yang hari tu you dah tengok?”
            “Dah..I ingat nak pulang dekat you sekejap lagi tapi you pulak dah datang ke mari.”
            “So,macam mana?Okey tak?Sama tak macam yang kita bincang dulu?”
            “Sama.I betul-betul puas hati dengan hasil kerja you.Betul-betul menepati apa yang I nak.”
            “Jangan terlalu memuji I,I masih baru..”
            “Apa salahnya I memuji?You memang layak dipuji dengan hasil kerja you ni.I rasa tak lama lagi,bos mesti naikkan pangkat you.”
            Firdaus hanya tersenyum sambil mengangkat bahu.Adawiyah ni terlalu memuji dia.Bagi dia,apa yang dia lakukan biasa-biasa saja.
            “Projek fasa 2 tu nanti betul ke Nur yang ambil alih?”
            “Ha’ah,I kena fokus dekat projek lain.Dah tak tertanggung banyak dah kerja I ni.”
            “I tak tahulah dapat cope dengan Nur ke tak.Yelah,sebelum ni I handle projek dengan you.”
            “Nur tu okey.Nampak je macam dia sombong,tapi bila dah kenal dia baru tahu perangai dia macam mana.”
            “Okeylah,Adawiyah.I nak balik tempat I.Kalau I lama-lama dekat sini,dia orang cakap I mengulat pulak.”

No comments:

Post a Comment