Monday 1 October 2012

Yang dimiliki bukan cinta 2


“Tengah ingatkan Nur.”
            “Yelah tu..”
            Akhirnya,Nur matikan talian selepas berborak hampir sejam di telefon.Melyna dengan Adawiyah masih lagi setia menanti di ruang menonton.
            “Lama gila berborak..”
            Bila melihat senyuman Nur,tahulah Adawiyah yang tekaan dia mengenai Nur ada kekasih tu 100% pasti.
            “Nur,kau ada boyfriend kan?”
            “Hah?!Kau ada boyfriend?Aku mimpi ke apa ni?”
            “Meh,aku tolong kau..Kalau sakit kau tak bermimpi.”
            Adawiyah terus mencubit lengan Melyna geram.Mak cik seorang tu apa lagi,mulalah menjerit kesakitan.
            “Adawiyah!!”
            “Apa?Kan aku tolong kau..So,Nur..Betul tak apa yang aku teka ni?”
            “Hurmmm..”
            “Eh,ceritalah dekat kami..”
**
            Aku segera menyiapkan kerja di atas mejaku sebaik saja jarum jam mula menghampiri angka 12.Hari ni Helmi dah janji nak jemput aku.
            Adawiyah memandang Nur pelik.Kenapa dengan Nur ye?Sebelum ni dialah yang paling lambat keluar lunch sebab nak siapkan kerja.
            “Nur,nak ke mana?”
            “Lunch..”
            “Awalnya?Selalunya Nur lah yang paling lambat keluar makan..”
            “Nur dah janji dengan Mie.Nur pergi dulu ye?Cakap dengan Melyna,sorry sangat-sangat sebab Nur tak dapat makan dengan kau orang.Bye.”
            “Hurm..”
            Lepas Nur melangkah masuk ke dalam lif,aku terus mendail nombor telefon Melyna.Bisinglah mak cik ni kejap lagi.
            “Hello..”
            “Hello,Mel.Ad ni.”
            “Kenapa,Ad?Mel baru nak start kereta ni.”
            “Nur tak jadi join kita.”
            “Dah pulak,kan dah janji dah semalam?”
            “Dia keluar dengan Helmi.”
            “Hisyh,dia ni kan.Tahulah dah ada boyfriend,janganlah lupa kawan pulak.”
            Aku menjarakkan telefon jauh dari telinga.Melyna ni kalau dah start membebel,mana tahu nak berhenti.Boleh pekak telinga aku dengar dia membebel.Macam manalah nanti bila dia dah ada anak?Kesian anak dia nanti.
            “Mel,sambung nantilah.Karang melambung bil Ad..Kejap lagi jumpa pun.”
            “Hurm,yelah.Nur ni saja tau.Aku dah tempah meja.”
            “Nanti Mel call lah Nur,jangan marah dekat Ad.”
            Sampai je dekat restoren,Melyna mula membebel sekali lagi.Adawiyah hanya mampu menadah telinga je.Kalau dekat telefon,bolehlah letak jauh dari telinga tapi ni dah depan mata.Terpaksalah dengar.

No comments:

Post a Comment