Thursday 25 October 2012

Yang Dimiliki Bukan Cinta 7



Atin memandang kekasih baru Helmi ni dengan sinis.Hurm,biasa je.Macam manalah Helmi boleh sukakan perempuan tahap biasa macam dia ni?
            “I masih sayangkan Helmi lagi and dengan adanya you dekat sisi dia buatkan dia susah nak kembali semula pada I.Maybe dia kesian dekat you,tu yang dia tak sampai hati nak tinggalkan you.Please,jauhkan diri daripada dia.”
            Amboi,perempuan ni.Belum apa-apa dah keluarkan statement macam ni.Ni kalau Adawiyah ni mahu dia meraung.Kalau Melyna dekat tempat aku,mahu perempuan ni dibenam dalam mangkuk tandas.Sabar,Nur..Sabar.Dia hanya bekas kekasih Helmi.
            “I tak kisah kalau Helmi nak tinggalkan I tapi biarlah I dengar dari mulut dia sendiri.”
            “Maksudnya you tak kisahlah  if Helmi kembali pada I?”
            “Jodoh,pertemuan,ajal dan maut semua di tangan Tuhan..Okeylah,I pergi dulu.”
            Waktu aku keluar dari ladies,aku tercari-cari kelibat Helmi.Aku terus buat keputusan untuk lepak di buaian sebaik saja melihat buaian tu kosong selepas penat mencari Helmi.Entah ceruk manalah dia duduk.
            “Kenapa tak duduk dengan Helmi sekali?”
            Aku terus menoleh sebaik saja mendengar suara seseorang di sebelahku.Mieor rupanya,ingatkan ex-girlfriend Helmi yang lain pula.Manalah tahu kan Helmi ada girlfriend suara macam Mieor ni,lagipun suara Mieor ni bukan garau..
            “Saya tak jumpa Helmi ada dekat mana.”
            “Helmi ada dekat sana tu dengan member-member yang lain.”
            Aku mengeluh sebaik saja melihat Helmi sedang berborak mesra dengan ‘kawan’nya yang Mieor katakan tu.Amboi,seronok dia bergambar dekat sana sampai tak ingat aku langsung.
            “Awak jangan salah faham,Helmi dengan Atin tu memang macam tu.”
            “Saya dah jumpa Atin tadi dekat ladies.Dia dah kenalkan dah diri dia dekat saya.”
            “Atin cakap apa dengan awak?”
            “Dia ex-girlfriend Helmi and masih sayangkan Helmi and nak Helmi balik semula ke pangkuan dia.Cukup tak maklumat yang saya beri ni?”
            “Awak pedulikan jelah Atin tu.Dia tu memang macam tu.Suka sangat cakap bukan-bukan.”
            “Daripada apa yang saya nampak dan apa yang saya rasa,dia tak main-main.”
            Sampai ke sudah,Mieor dengan daddy dia je yang layan aku sepanjang majlis.Helmi masih lagi sibuk dengan kawan-kawan dia .Dia ni tak nak balik ke?Seharian ada dekat sini.
            “Awak nak balik ke?Saya boleh hantarkan?”
            “Tapi,saya datang dengan Helmi.”
            “Kalau nak tunggu dia,memang sampai besok pun awak tak balik rumah.”
            “Saya cuba call kawan saya dululah.Saya tak nak susahkan awak.”
            “Tak ada susahnya.Lagipun,saya memang dah lama nak lari dari open house ni.Saya tak suka tempat-tempat bising.”
            “Oh,tu yang dapat gelaran silent mode tu.”
            “Hurmm,dia orang tu entah apa-apa gelaran diberi pada saya.”
            Lepas text Helmi yang aku balik dulu,aku terus berjalan seiringan dengan Mieor ke keretanya.Hisyh,aku ni selamba je ikut orang yang aku belum betul kenal lagi.Macam mana kalau aku kena culik ke apa?
            “Awak jangan takut,saya tak ada niat jahat pun pada awak.Lagipun awak kawan daddy saya.Mana saya berani buat macam-macam pada awak.”
            Lepas Mieor beri jaminan barulah aku tak teragak-agak nak masuk ke dalam perut kereta.Handphone di tangan langsung tiak berbunyi.Helmi ni tak kan tak baca mesej?Aku cuba membuang pandang ke arah kumpulan Helmi tadi.Hurm,nampaknya dia sedang berseronok.Atin sentiasa memaut lengan Helmi tanpa mahu melepaskannya.
            “Awak pandang apa?”
            “Pasangan bahagia.”
            Mieor turut membuang pandang ke arah yang sama.Ya Allah,Atin..Perangai masih tak berubah-ubah.Tak sedar ke dia yang lelaki yang dia sentuh tu bakal suami orang lain?
            “Ya Allah,Atin...”
            “Dahlah,kita gerak sekarang.”

BERSAMBUNG...

No comments:

Post a Comment