Thursday 25 October 2012

Yang Dimiliki Bukan Cinta 6


Aku terus berjalan bergandingan dengan Helmi menuju ke arah satu kelompok kawan-kawan Helmi.Helmi apalagi bila dah jumpa kawan-kawan dia,aku yang dekat tepi dia terus dilupakan.Aku hanya tersenyum bila kawan-kawan Helmi sesekali melirik ke arah aku.Kalau aku buat tak tahu,nampak sangat aku ni sombong nanti.
            “Mie,kita ni sembang,sembang jugak.Kau tak nak kenalkan ke siapa dekat sebelah kau tu?”
            “Opss,sorry sayang.Mie terlupa pulak sayang ada dekat sebelah.Sayang,kenalkan ni Fendi,ni Arsyad,yang ni pulak Anuar,yang banyak tanya ni Shahril..Yang senyap dari tadi ni tuan rumah,Mieor.Sayang jangan pelik dengan Mieor ni..Dia memang sentiasa berada dalam silent mode.”
            “Weh,kutuk aku nampak?”
            “Ala,rayakan..Aku gurau-gurau mesra je.Kau orang,kenalkan ni future wife aku,Nur.”
            Aku hanya melemparkan senyuman kepada kawan-kawan Helmi.Lelaki yang bernama Mieor betul-betul menarik perhatian aku.Aku sendiri tak tahu kenapa.
            “Mie,Nur nak pergi ladies sekejap.”
            “Mieor,kau tolong tunjukkan boleh?Aku nak ke sana sekejap,lagi pun ni rumah kau bukan rumah aku.”
            “Tak apa,Nur boleh cari sendiri.”
            “Mari,saya tolong tunjukkan..”
            Macam mana aku boleh sesat kalau rumah ni,plan dia aku yang lukis.Aku sendiri datang  tengok dulu.Ah,ikutkan sajalah.
            “Cik Nurina..Tak sangka I dapat jumpa you semula.I cuba cari you untuk buat rekaan untuk rumah I dekat Putrajaya tu,tapi you dah tukar tempat kerja pulak.Sekarang you kerja dekat mana?”

            “Shah Alam.Saya kerja sama tempat dengan Adawiyah.”
            “Adawiyah?Sound familiar..Adawiyah kawan you yang I jumpa dekat Ikea dulu tu?”
            Aku mengangguk sambil tersenyum.Mieor yang berdiri di sebelahku memandang aku dan daddynya pelik.Daddy kenal bakal isteri Helmi ke?
            “You kawan anak I ke?I tak tahu pula.”
            “Daddy,daddy kenal dengan bakal isteri Helmi ke?”
            “Helmi?Rupanya awak bakal isteri Helmi.Mestilah daddy kenal.Nilah yang reka rumah kita ni.”
            “Oh,patutlah awak kata boleh cari sendiri tadi.”
            Aku hanya tersenyum mendengar kata-kata kawan Helmi ni.Lepas berbual dua  perkara,aku terus mintak diri untuk ke ladies.Bukannya urgent sangat,cuma tak selesa nak berada di sini.
            “You yang datang dengan Helmi ye?”
            “Ya?”
            “I ni ex-girlfriend dia,Atin.”
            “Oh..”
            Dari mana pulak ex-girlfriend Helmi ni pulak?Dari pada pemerhatian mata aku,orang yang bernama Atin ni nampak agak sombong.Tengoklah cara dia pandang aku and cara dia perkenalkan diri dia pada aku.
            “Dah lama kenal Helmi?”
            “Lamalah jugak,kami satu sekolah dulu.”
            “Oh..”

BERSAMBUNG...

No comments:

Post a Comment