Saturday 20 October 2012

Benci ke Rindu?? 4


“Akak..”       
“Hurm,dah jumpa novel yang Mi cari tu?”
“Dah.Kita borong novel hari ni.Hurm,sedapnya brownies.”
“Rasalah.Kawan akak punya brownies ni lain daripada yang lain.Dulu,akak selalu cukai brownies yang dia bawa ke sekolah.”
“Tak apa ke main makan je?”
Aku hanya mengangguk sebelum menyumbat sepotong brownies lagi.Haha,tak ada maknanya aku nak control ayu bila depan aku ada brownies.Rugi betul semalam tak ada brownies.
“Amboi,Adda.Kau buat kenduri brownies aku pagi-pagi ni.”
“Kau tahukan aku pantang nampak brownies.So,total semua berapa?Termasuk yang aku telan ni...”
“Hurm,total semua...RM150.”
Sebaik saja duit bertukar tangan,aku dengan Salmi terus minta diri.Lama gila aku tinggalkan mak mertua aku jaga Munif tu.Hahah,harap-harap dengan adanya cheese cake ni terbukalah selera budak demam tu.
“Betul cakap akak.Brownies dia lain dari yang lain.Sedap gila.Kita suka.”
“Akak ada beli..Nanti dekat rumah kita makan ramai-ramai.”
“Akak beli brownies banyak ke?”
“Tak banyak.Tapi tak apa,ni ada brownies dengan cheese cake.”
“Nak pujuk abang makan apa dengan cake favourite dia tu?”
“Agaklah..”
“Akak ni sweet sangat.Kita sukalah tengok.”
Setibanya di rumah,aku mengeluh  perlahan sebaik saja nampak kereta Fauzan masih lagi terparking di hadapan rumah.
“Akak tengok Doktor Fauzan tu macam mana orangnya?”
“Okeylah,kenapa?”
“Dia ajak kita kahwin tapi kita still ragu-ragu.”
“Err,jomlah kita masuk.Akak risaukan abang ni.”
“Hurm,sorry kak.Kita buat akak lambat jumpa abang pulak.”
“Tak apa.Jomlah.”
Patutlah kau hilangkan diri,Fauzan.Rupanya kau dah ada orang lain.Hurm,dunia ni kecil sungguh.Tak sangka pulak aku yang kau tinggalkan aku sebab adik ipar aku.
“Akak pergi potong cake ni dulu.Manalah tahu terbuka selera abang.”
“Hurm..”
Sebaik saja aku melangkah masuk ke dalam rumah,mulut mama riuh bertanya ke mana aku pergi.Aku hanya tersenyum sambil menunjukkan plastik di tangan.
“Cake?”
“Hurm,semalam abang kata abang teringin nak makan.Manalah tahu terbuka selera bila tengok cake ni.”
Aku terus membawa cake tu ke dapur.Kalau Munif tak nak makan jugak,aku sumbat mulut dia dengan sebiji cake terus.Biar kenyang sampai besok.
“Akak,kita nak mintak brownies boleh?”
“Ambillah.”
Aku terus memanjat tangga dengan dua piring cake.Harap dia makan.Susah pulak hati aku tengok dia terlantar macam tu je.
“Ma,sweetnya kakak ipar kita tu.Sanggup keluar pagi-pagi cari cake favourite abang sebab nak abang makan.”

BERSAMBUNG...

No comments:

Post a Comment