Tuesday, 27 March 2012

FB CINTA KITA 4



sebaik saja ummi keluar dari bilik anna,anna terus kunci pintu dan manghampiri mendij dengan hairie..
"anna mimpi ngerilah...."
"mimpi apa?"
"anna mimpi fir bunuh anna..."
hairie dengan mendij terus mengucap panjang,,patutlah,anna tak nak ummi tau..rupanya mimpi nie...ummi bukannya boleh dengar pasal benda ni..nanti ummi yang terover takut karang....
"anna harap mimpi ni cuma mainan tidur..."
"jangan fikir sangat,adik....dah,tidur cepat."
hairie tidur di atas sofa manakala mendij tidur atas katil dengan anna...tubuh anna dipeluk kuat agar kurang sikit rasa takut anna tu... ketika mendij dengan hairie dah nyenyak tidur..anna masih terkebil-kebil memandang siling....sementelah tak boleh tidur nie,bolehlah aku solat hajat dengan solat taubat....
usai je solat baru jiwa anna tenang..sempat lagi anna berchatting sekejap..malam ni angah okaido yang tenangkan dia kat fb...lpas angah beri beberapa kata semangat,anna akhirnya dapat tidur lena..
DUA BULAN BERLALU...
hidup ana semakin happy sejak hadirnya angah okaido dalam hidupnya..angah seorang yang kelakar,romantis dan agak jiwang...tapi anna betul senang dengan angah.
"abang,jom keluar..kawan orang dah balik Malaysia.Nak celebrate...hari ni hari jadi dia sekali.."
"abang baru baliklah,adik..penat tak hilang lagi."
"kalau abang tak nak temankan,anna pergi sendiri..”
"jangan mengada!tunggu abang siap dulu.."
meskipun malas nak keluar,hairie turutkan jugak permintaan adiknya itu...
-salam..tengah buat apa tu?
+wassalam...tengah tuggu abang saya bersiap..nak pergi celebrate besday kawan i...
-seronoknya....celebrate kat mana?
+pusat karoke....rindu nak melalak
-hehhee...oh yer..kita dah berkawan 2 buln..awk tak nak jumpa saya?
+bukan  tak nak tapi tengah busy sekarang...

hairie menuruni tangga dengan tergesa-gesa..nanti muncung itik keluar..Nasib baik anna masih okey lagi mood dia..
"abang  tak pernah jumpa fida lagi kan?nanti anna kenalkan."
"hurmm,jomlah...adik drive erk?abang penat.."
"alright.."        
sepanjang perjalanan,anna menyanyi-nyanyi kecil...rindunya kat fida...macam mana rupa dia erk?mesti lainkan??abang hairie yang terlena kat sebelah dibiarkan je...dia tahu abangnya penat tapi demi bff,anna tak boleh berkompromi...
setibanya di pusat karoke,sue dengan fida dah ada kat lobby...anna teruja melihat fida...
"abang!!bangunlah..dah sampai...takkan nak tunggu dalam kereta kot..bangunlah cepat!!"
huh?Tak jalan jugak?nak kena ni...bahu abangnya digigit kuat..
"adoi!!!!"
"bangun pun...dah,jom..dia orang dah tnggu tu,.."
"kot ye pun janganlah gigit abangg..adik tahu tak sakit.."
"dah orang kejut baik-baik  tak jalan jugak..orang gigit jelah...sakit tekak orang menjerit kejutkan abang!!"
"fida!!!"
"anna!!!"
lama dia orang berpelukan...anna memang dah lupa yang abangg dia masih lagi ada di dalam kereta..
"chubbynya fida!"
"hati senang...anna,siapa tu?"
"ya Allah,abang aku..sorry,abangg..anna lupa abang.."
"anna memang...dah lah gigit orang..."
pandangan mata hairie terpaku pada fida..anna dengan sue dah berkerut dahi dah tengok dia orang berdua..
"bila you balik?I thought you dah takkan balik KL lagi..."
"I baru je sampai semalam..I tak sangka pulak anna,bff I,adik you.."
"oitt,kejap-kejap..anna dengan sue dah naik blurr dah ni.kau orang dah kenal ke?"
"tersangat kenallah,dik.."
hairie terus membuang pandang arah lain...dia langsung tak pandang fida lagi..hati dia terlalu sakit.gara-gara pengkhianatan yang fida dah buat satu masa dulu,hati hairie tak terbukak untuk mana-mana perempuan dah.
fida asyik membuang pandang ke arah hairie yang duduk jauh dari mereka ..Anna perasan yang Fida asyik memandang ke arah abang.Something wrong somewhere.

No comments:

Post a comment