Tuesday, 27 March 2012

FB CINTA KITA 5


"Lagu nie ditujukan khas untuk abg hairie... and fida.."
Sayang aku ingin berbicara kepadamu
Tentang apa yang tengah aku rasakan
Ada apa ada apa katakanlah semuanya
Ku kan dengarkan duhai cintaku
Bila nanti orang tuamu tak meridhoi
Dengan apa yang kurasakan padamu
Semua orang tua ingin yang terbaik untuk anaknya
Begitupun orang tuaku
Kau takkan tinggalkanku
Takkan pernah sayangku
Janjimu janjiku untukku
Takkan ada yang bisa pisahkan kita
Sekalipun kau telah tiada
Akan kupastikan
Ku kan memeluk mencium di surga
Jangan kau pergi tinggalkan Aku
Bawa aku kemana kau mau
Janji ku padamu Jiwa dan ragaku
Mati ku pun mau


"lagu nie pulak..sue tak tujukan pada sesiapa...Tak nak dengar,sila tutup telinga anda..."
aku mencintaimu bagaikan langit memeluk bintang
aku lukiskan cinta di hati tak terbatas lagi
aku mencintaimu bagaikan langit memeluk bintang
aku luksikan cinta di hati tak terbatas lagi
cinta yang dulu bersemi kini menjadi masa laluku
hatiku hancur tiada berkeping bagaikan segelintir debu
kepergianmu tanpa alasan yang pasti
kau buat hatiku kini lemah tak berdaya
semakin hancur hatiku ini tanpamu
ku tak bisa berdiri tegak dan bernafas lega
kepergianmu tanpa alasan yang pasti
kau buat hatiku kini lemah tak berdaya
semakin hancur hatiku ini tanpamu
ku tak bisa berdiri tegak dan bernafas lega
semakin hancur hatiku ini tanpamu
ku tak bisa berdiri tegak dan bernafas lega

fida terdiam mendengar lagu yang dinyanyikan oleh sue...lagu tu seakan-akan memerlinya...hairie langsung tak menoleh ke arahnya..Dia asyik dengan handphone je.
"fida pergi toilet kejap.."
sebaik saja fida beredar,anna terus mnghampiri abangnya..apa masalah abang sebenarnya?
"macam mana abang kenal fida?and...apa yang abang sorokkan dari anna?"
"anna,kita baliklah..abang cerita kat rumah...."
anna mengangguk faham dan terus mencapai handbagnya setelah beritahu Sue yang dia nak balik dah...
dalam perjalanan ke kereta,abang hanya diam dan sesekali meraup mukanya..
"apa sebenarnya yang berlaku ni,abang?anna tak faham..abang tolong jelaskan segalanya..anna dapat rasa something wrong with you and Fida..”
Aku merenung wajah abang lama.kenyataan yang baru keluar dari mulut abang memang tak dapat diterima akal aku...fida bercinta dengan abang aku sendiri since sekolah menengah..memang aku tahu fida bercinta dengan seseorang yang lebih tua dari kami,tapi abang aku?!
"mustahil,abang..."
"abang tak pernah menipu adik...."
"dia kawan baik anna,abang!!!"
anna terus memalingkan wajahnya ke arah lain.dia tak percaya fida sanggup permainkan hati abangnya...tapi masalahnya semua tu dah terbukti betul.
"jom balik..."
"adik?"
"anna nak balik!!!"
setibanya di rumah,anna terus berkurung dalam bilik,dia menangis non-stop...no.fida didail.....lama menunggu baru dengar suara fida




























-->

No comments:

Post a comment