Saturday 13 October 2012

Dia je yang betul

Aku berpaling ke belakang bila terasa punggungku dibaling sesuatu.Siapa yang berani-beraninya buat aktivit tak berfaedah sekali gus menaikkan darjah kemarahanku.

"Kau yang baling ke,Fadil?"
"Eh,menuduh.Aku baru jalan belakang kau.."
"Habis tu kau?"
"Lah,aku pulak yang dituduhnya..Buang masa jelah nak usik kau."
"Fie,jomlah kita gerak.Tak guna duduk sini lama-lama dengan dua orang badut ni.Sebab badut-badut nilah hospital sakit jiwa penuh."

Mujur Sakinah bersuara sebelum aku sempat membuka mulut.Aku punya mulut ni mana boleh percaya sangat,karang dah terlepas kata aku yang menyesal kemudian hari.

"Jomlah,aku tak nak tambah bilangan pesakit hospital sakit jiwa."

Danny dan Fadil saling berbalas pandang sebaik saja Sakinah dengan Fie jauh berjalan di hadapan.Muka sekacak ni dia panggil badut?Mengarut!

"Kita dipanggilnya badut?Aku rasa mata si Sakinah ni dah teruk gilalah.Kita yang baik lagi kacak bergaya ni dikatanya badut?"
"Haha,memang pun.Mata dia dah lama ada problem."

Sebaik saja melangkah masuk ke dalam hostel,aku terus menghempaskan diri di atas katil.Hurm,siapalah malaun yang baling punggung aku tadi?

Sakinah yang memandang hanya tertawa kecil.Panjangnya muncung minah ni.Kalau diukur dengan pembaris pun tak cukup.

"Kau ni kenapa?"
"Aku tengah hot ni.Siapalah yang tak ada kerja baling something dekat punggung aku?"
"Dahlah tu,Fie..Lupakan jelah pasal tu.Baik kau siap cepat sebelum Encik Bohari hot dengan kita."
"Eh,kau still lagi panggil tunang kau dengan panggilan encik?"
"Hahha,tak boleh nak ubah.."

Nasiblah Encik Bohari lah..Tunang sendiri dah terbiasa panggil encik..Susahlah nak ubah dah nampaknya.Aku hanya tersenyum sambil menggelengkan kepalaku beberapa kali.

No comments:

Post a Comment