Wednesday 24 October 2012

Benci ke Rindu?? 5


Fauzan yang mendengar hanya pura-pura tersenyum.Hurmm..Dia saja nak menunjuk dekat aku ke?
“Untung Munif kan?”
“Hurm,untung sangat..”
Aku menyentuh dahi Munif sebaik saja menghampiri katil.Panas lagi..Bila nak reda panasnya ni?Aduh,aku dahlah tak pandai jaga orang sakit.
“Munif,ni ada cheese cake.Kau nak ke?”
“Cheese cake?”
“Ha’ah..Beli dekat kedai Mya.Nak makan tak?Aku suapkan?”
Mendengar perkataan cheese cake,barulah Munif nak buka mata.Cepat-cepat aku membantu dia duduk bila tengok payah betul dia nak bangun.
“Dah tau tak boleh kena hujan kenapa keluar semalam?”
“Aku tak larat ni,kau tolonglah jangan membebel.”
“Kau nak bubur ke cake?”
“Cake.”
“Mana nak kenyang makan cake je.”
“Aku tak suka makan benda-benda lembik macam bubur.”
“Buat penat aku masak je.”
Selama seminggu ni Munif demam.Seminggu ni juga aku ke sana sini melayan kerenah Munif.Nak turun tangga panggil aku suruh pimpin,nak makan suruh aku suap senang cerita semua benda yang dia nak buat dia panggil aku.Bukannya orang lain tak ada.
“Kejap lagi Doktor Fauzan nak datang periksa keadaan Munif.”
“Hurmm..Adda nak bagi abang makan dululah.”
Aku merungut dalam hati sambil memanjat anak tangga.Hisyh,apasal lambat betul Munif nak sembuh seperti sedia kala?Aku dah penat layan dia dan yang paling penting,aku dah penat tahan rasa menyampah bila doktor tu datang untuk memeriksa keadaan Munif.
“Adda menung apa?”
Bila mendengar suara Munif,barulah aku mengangkat muka.Eh,aku dah sampai bilik dah?Malunya!!Macam manalah aku boleh tak perasaan yang aku dah sampai bilik.
“Hari ni Adda masak apa?”
“Mee gorenglah.Semalamkan ka...Eh,abang mintak mee goreng untuk breakfast hari ni.”
Alahai,kekoknya nak buang perkataan kau aku bila bercakap dengan Munif ni.Selama seminggu ni aku dengan Munif dah tak guna ganti nama aku kau sebab kata mamat demam yang banyak songeh tu,kami dah jadi suami isteri.Sampai bila nak bermusuhan?Aku pulak ikut je tanpa banyak songeh.Asalkan menggembirakan hati semua orang apa salahnya?
“Thanks,Adda.”
“Alah,benda kecil je.”
“Thanks untuk segalanya.Adda dah banyak tolong abang.”
“Dah tugas Adda sebagai seorang isteri kan?”
Aku terus menghalakan sudu betul-betul depan mulut Munif.Ikhlas,Adda..Ikhlaskan hati kau..Aku terkedu bila Munif menolak tanganku perlahan.
“Abang boleh makan sendiri,Adda..Abang tak nak susahkan Adda.”
“Adda tak rasa susah pun..”
Sebaik saja Munif habis makan,doktor kesayangan Salmi pun tiba.Aku hanya buat-buat tak perasaan kewujudan doktor tu dalam bilik.
“Adda..”
“Hurmm?”

BERSAMBUNG...

2 comments:

  1. Alaaaaaaaaaaa ada sambungan ke?? huaaaaaaaaaaa.. Huaaaaaaaaaaaaaaaaa.. tgh syok berfeeling ni.. XD

    ReplyDelete