Saturday 30 June 2012

FB CINTA KITA 6



"betul ke you perempuan yang hancurkan hati abang I?tell me the truth!!"

"yess,memang I..but I kembali untk dia,anna..untuk abang you.."
anna terdiam seketika.....sesuka hati je dia nak buat abang aku macam nie!!
"you ingat I akan sokong you?kalau you fikir macam tu,you silap besar!I orang pertama yang membantah niat suci murni you tu!!you dah hancurkan hati abang I and now you nak dia balik?oh,pleaselah...dia bukan barang!!!"
anna terus mematikan talian...dengan mata sembap,anna chatting dengan angah okaido...
anna tertomot:dia permainkan hati abang I,angah...patut ke dia terima kemaafan?
angah okaido :setiap orang melakukan kesilapan..awak dengan saya pun tak terlepas dari melakukan kesilapan
anna tertomot:I sakit hati bila tengok muka dia...macam mana I nak maafkan dia?you bagitahu I..
angah okaido :awak tak sayangkan persahabatan yang awk dah bina bertahun lamanya...bukan sehari dua...
sue mahadi    :apa semua ni anna?kenapa fida call sue menangis-nangis...sue tak sukalah.kita kan bff...
anna tertomot:tak ada istillah bff dah...abang anna bukan mainan...orang yang sakitkan hati dia samalah macam orang sakitkan hati anna!!
sue mahadi    :anna!!what's wrong with you?!
angah okaido :anna,tak baiklah...maafkanlah dia
            anna terus mencapai gitar bwh katilnya dan terus ke bilik abgnya...mendij turut diajak sekali...anna petik tali gitar baru bagi salam..
"masuklah,dij..adikk.."
"lagu ni untuk abang yang tengah tak berapa nak handsome ni..."
apa pun yang terjadi
kukan slalo ada untukmu
jgnlah kau bersedih
coz everything gonna be okay
                                
"anna tetap akan percayakan abang smpai bila-bila pun...and make sure...anna tak nak dia ada dalam family kita......anna sanggup hilang bff dari hilang kebahagian abang"
“thanks,adik....."
anna merenung handphone di tangannya...masih tak serik-serik call aku?anna terus off handphone..
"abang,boleh tak..biar kami carikkan calon wife untuk abang..."
"ha'ah,abg,,dij sokong cadangan anna tu..kami janji akan carikkan yang terbaik untuk abang..."
"ikut koranglah,,,abang tak kisah"
sebab musabab anna bagi idea tu sebab tak nak fida ganggu hidup abangnya lagi..cukuplah kelukaan yang dia beri dulu...
"okeylah,nak diskusi dengan kak dij,kak nurul and ummi"
anna terus tarik tangan mendij untuk keluar dari bilik tu.malam tu mereka berbincang,ummi dengan kak nurul serahkan keputusan pada anna dengan mendij..
"okeylah,anna nak searching calon untuk abang ni..."
"dij pun sama"
Seminggu berlalu,Ummi nak abang berkenalan dengan anak kawannya,Meisya.Orangnya boleh tahan rupa,kerjaya pun bagus jugak cuma...Perangai tak semegah mana.Adab sopan langsung tak ada.Mana aku tahu?Mestilah aku dengan Ummi pergi jumpa perempuan tu dulu sebelum dikenalkan dengan abang kesayanganku.Kalau ini yang jadi pilihan abang,aku tak tahulah nak betulkan wayar mana yang terputus dalam kepala abang.Aku terus potong nama Meisya dari list.Kak Nurul nak abang berkenalan dengan kawannya,Dr.Adilla.Anak Tan Sri Rizal..Hurmm,perangai dia dengan abang memang macam langit dengan bumi..Kontra sangat-sangat.Muka memanglah cantik,orangnya lemah lembut,penyayang tapi sangat-sangat kontra dengan abang.Kalau abang pilih dia,mungkin hidup abang happy sebab perbezaan mereka.Siapa tahu?Kan?Ummi pun nampak berkenan dengan pillihan Kak Nurul ni.
Kak Dij pula nak abang berkawan dengan jiran rumahnya,Qaseh merangkap kawan aku.Aku dengan si Qaseh ni memang dah kenal  lama sebab aku selalu lepak dekat rumah Kak Dij bila kebosanan dekat rumah.Dia selalu teman aku ke sana sini.Orangnya periang,memang tak kering gusi bila berada dengan dia.Seorang pendengar yang baik.Kalau abang tak berkenan dengan dia memang aku cuci mata dan hati abang dalam washing machine.Aku?Masih mencari lagi..Tak kan nak kenalkan abang aku dengan kawan-kawan alam maya aku kot?Takut tersalah pilih je nanti.
"tak elok mengeluh,adik.."
"eh,abang?Bila balik?Tak ada dengar bunyi kereta pun?"
"dah lama..Adik asyik termenung pandang skrin tu je,mana nak perasan abang balik."
"ohh.."
Hairie terus melabuhkan punggungnya dibucu katil.Wajah kusut adiknya dipandang lama.Muka kusut macam ni kalau tak assignment tak siap,nak ajak keluar jalan-jalan.Tak pun nak lepak dengan kawan-kawan dia.Anna menjeling abangnya..Mesti dia fikir aku nak keluarkan?Tapi kalau keluar,dapat juga lepaskan geramm.
"Abang,jom keluar."
"Mana?"
"bowling?"

No comments:

Post a Comment